פתרונות אריזה יכולים להעניק מענה לאספקטים של צרכנות, עסקים, ממסדים, וצרכי הפרט כאחד. אלמנטים שונים בעולם פתרונות האריזה יכולים להיות ברי חשיבות תלוי בהקשר. אם אנחנו מתייחסים לזה באספקט העסקי, הרי שאלמנטים שונים בהליך האריזה יכולים לעשות רושם מאוד מאוד מסוים. איכות ונראות האריזה יכולה להשפיע רבות על הרושם המתקבל ממנה. בייחוד בעידן בו מוצרים אכן נרכשים באופן דיגיטלי ומועברים לצד הלקוח תוך שהם ארוזים במוצרי אריזה שונים.
מה חשיבותם של פתרונות אריזה בשילוח מוצר לצד לקוח?
נניח כי שלחנו משהו ללקוח, והפריט יוצא מהחנות, או מהמפעל, או מהמרכז הלוגיסטי לצד הלקוח. המוצר יכול לעבור כל מיני סבבים עד שהוא מגיע ליעדו. בין אם מדובר בהובלה, בין אם מדובר בטיפול של כל מי שמעורב בשרשרת השילוח שלו. כל זה, לא מהווה סיבה לפגם בתנאי השילוח. על המוצר להגיע באופן שלם, איכותי ובעל נראות מהימנה וטובה לצד הלקוח. ואכן, ללקוח אפשרות לקבל את הפריט שהזמין במצב הטוב האפשרי. בייחוד, כי כיום ישנם פתרונות אריזה אשר מאפשרים שילוח כזה בקלות וביעילות. פתרונות אריזה נועדו לסייע לנו לארוז את המוצרים באופן חכם ויעיל, באופן שאכן מתאים למוצרים עצמם ושומר עליהם בכל צעד של הדרך.
מה ניתן לקבל כדרך דיוקם של פתרונות אריזה?
פתרונות אריזה יכולים לסייע לך לארוז את המוצרים שלך בחכמה, למתג אותם נאמנה ולתרום לרבות ליעילות תפעולית בהליך השילוח. הדבר יכול להוביל גם לחיסכון בהוצאות, ולשמירה על איכות המוצר כל הדרך. להלן עקרונות כלליים, שניתן ליישם כדרך החלת פתרונות אריזה מתאימים למשלוח נתון:
1. על הפריט להגיע באופן בטוח, שלם ועם מינימום (בשאיפה לאפס) נזקים ותקלות לצד לקוח.
2. פתרונות אריזה יסייעו בצמצום עלויות השילוח, ואף יאפשרו אסטרטגיה מסוימת לרכישת מוצרי אריזה – באופן יעיל ואף חסכוני. לדוגמה, אם יודעים, ברמת פתרונות האריזה, כי קרטון דו גלי הוא מוצר האריזה הרלוונטי בהרבה מאוד משלוחים – אפשר להתארגן עליו מראש ולמפרע ובכך גם לשאוף ולמקד דילים טובים למוצר זה.
3. פתרונות אריזה יכולים להציע אריזה ממותגת, מעוצבת ואיכותית – שיכולה להוסיף רבות לחוויית הרכישה.
4. פתרונות אריזה יכולים לסייע למוצר להגיע ליעדים בשלום ועל כן להפחית החזרות על בסיס פגם בשילוח.
אילו מוצרי אריזה ניתן לשלב בפתרונות אריזה?
פתרונות אריזה, על כן, הם מעין אסטרטגיה שילוחית, כמו גם דרך פרקטית לבצע וליישם אותה. על כן, באספקט הפרקטי יש לנו מוצרי אריזה, שניתן לשלב לתוך אסטרטגיית האריזה שלנו. ביניהם נוכל למנות:
1. ניילון נצמד.
a. מדובר ביריעות פלסטיק שקופות ודקות
b. יכולות לשדרג מערך אריזה
c. יכולות להפוך אריזה לחכמה ובטוחה
d. יכולות להתאים הן לרכיבים קטנים והן למשטחים שלמים
e. מדובר בניילון נצמד שיכול לעטוף את כל תכולת האריזה ולשמור עליה מפני סיכונים ונזקים; ואפילו למנוע תזוזות או נפילות סחורה.
f. הניילון עצמו לא מוסיף נפח גדול לאריזה.
2. ניילון בועות / ניילון פצפצים
a. יש שפשוט יכנו אותו "פצפצים"
b. יכול לספק הגנה מגניבה מפני נזקים פיזיים, כמו שברים ומכות
c. לא מוסיף נפח או אפילו משקל, באופן משמעותי למסה הכוללת של האריזה
d. מגיע בווריאציות שונות ויכול להתאים לסוגים שונים וגדלים שונים של אריזות ומוצרים
3. שקיות אריזה
a. מדובר בשקיות שניתן להשתמש בהן על מנת להביא סדר ויעילות לאריזה
b. ניתן לעשות בהן שימוש על מנת לספק שכבת הגנה נוספת
c. ניתן להשתמש בשקיות אריזה על מנת להפריד בין כמה מוצרים באותה אריזה גדולה
d. ניתן להשתמש בהן על מנת לכסות מוצר נארז
e. ניתן לעשות בהן שלל שימושים פרקטיים כאלה ואחרים
f. ניתן להשיג אותן בגדלים, ורמות חוזקה / עמידות / אמינות שונה.
4. סרטי הדבקה
a. אלו המגיעים עם דבק איכותי, המאפשר סגירה איכותית ובטיחותית למוצרי אריזה, ארגים, שקיות מוצרים וכו'.
b. ניתן לכלול בקטגוריה זו הן מסקטנייפ והן סרטי הדבקה חמים, סרטי הדבקה אטומי מים וכן הלאה.
מה מטרתם של פתרונות אריזה?
על כן, נדמה כי פתרונות אריזה מאפשרים לנו גישה להמון סוגים של מוצרי אריזה, שיכולים לשמש בפרויקט האריזה. מדובר אפוא בכלים ליישם את תכנון האריזה. ואכן, תכנון של אריזות מזון יכול להיות חלק די משמעותי בשילוחו. לא רק בפן הפרקטי, אלא גם בפן השיווקי. ניתן לדוגמה, להשתמש בשילוח על מנת להמשיך ולמתג.
ואכן, אם בתחילה, פתרונות אריזה בתחום המזון נועדו לתת מענה לצורך לשלח מזון באופן בטיחותי ואיכותי – יש שיגידו, שעם השנים, נוספו לתחום שילוח המזון אלמנטים שיווקיים נוספים בהופכו לדרך נוספת להעביר מסרים שיווקיים ממותגים. במילים אחרות, אריזות ממותגות יכולות להעביר איזשהו מסר ללקוח המקבל אותן. בין אם הוא הזמין ארגז שלם של קרטוני חלב, והארגז עצמו ממותג – ובין אם הוא רואה יחידת קרטון אחת של יחידת חלב במדף בסופר. בשני המקרים הוא יכול לראות כי מוצר האריזה, באם כך הדבר: ממותג להפליא. ובכך, מדובר בדרך נוספת להראות שיש מותג מאחורי המוצר הקיים.
יש שיגידו כי פתרונות אריזה יכולים להוות תחום מדעי בפני עצמם. ואכן, יש שיגידו כי מדובר בתחום בפיתוח, אשר מפיק ומציג שלל רעיונות מחדשים, עבור מגוון סיטואציות אריזות שונות. כלומר, החידושים השונים בתחום האריזה מציגים אריזות ייעודיות למצבים מאוד ספציפיים. לדוגמה, ישנן אריזות המאפשרות אטימות, ישנם אריזות המאפשרות וואקום, ישנן אריזות אשר ייעודיות הן לילדים וישנן אריזות עם מנגנון בטיחות או מנגנון סגירה חוזר על מנת לסייע בשמירה על טריות. כך שישנם פתרונות אריזה שונים, למצבים שונים.