מוצרי אריזה, אף מידה ועסקינן אודות אריזת מזון, אריזת קוסמטיקה, אריזת אלקטרוניקה, ואף במידה ועסקינן אודות אריזה של פריט לבוש, יש להם מטרה ברורה למה הם שם. תקדישו שנייה לשנן את המוצר האחרון שרכשתם. האם זה היה משהו לאכול, לשתות, למרוח או ללבוש? כעת, כשיש לכם כבר את המוצר בראש, תוכלו לדעת איזה רושם הביאה לכם האריזה שלו? איזו תמונה עלתה בראש שלכם? האם אתם חושבים על הבטיחות, העיצוב או המראה שלו? או אולי תפקידה הזמני כמגן על תוכנו? תמשיכו אתנו, היום נחקור את הנושא של – מהם מוצרי אריזה?
מה שדומה למוצרים יום יומיים שונים הוא שבהכרח הם מגיעים באריזה כזאת או אחרת. כדי לדעת מוצרי אריזה? נבהיר בזאת כי לאריזה יש המון וכל מיני תפקידים. כמו למשל – מתן הגנה, בטיחות, שימושיות משופרת, מראה אטרקטיבי, עיצוב אופטימלי ודרישות ספציפיות של הצרכנים. ברם, מה שנתפס בדרך כלל עם אריזה, הוא שימוש חד פעמי. האריזה שם כדי למלא את ייעודה – פעם אחת בלבד.
האם מוצרי אריזה מספקים ערך שלא יסולא מפז של בטיחות?
ברור מאליו, כי מוצרי אריזה מספקים ערך שלא יסולא מפז של בטיחות. מעל לכל, לאריזה יש תפקיד חשוב בשמירה על בטיחות התכולה והלקוחות שלה. האריזה צריכה להכיל מידע חשוב על המוצר ובטיחותו. לרבות – עבור מוצרי מזון תאריך האריזה, תאריך הטוב ביותר לפני ורשימת הרכיבים חייבים להיות גלויים בבירור על האריזה. אין להתעלם מנוכחות של חומרים כימיים, ריח או טעם מזיקים מחומרי האריזה למזון בין אם הוא מיוצר מחומר בתולי או מחומר ממוחזר. בנוסף לכך, צריך להיות מובן על גבי האריזה אם היא מכילה חומרים רעילים. כל פיסות המידע הללו מוסיפות את בטיחות המוצר עבור הלקוחות. יותר מדי מידע תמיד עדיף על שום מידע בכלל.
האם מוצרי אריזה מגנים על התכולה?
המטרה העיקרית של מוצרי אריזה הינה להגן על התכולה מכל נזק שעשוי לקרות במהלך משלוח, טיפול ואחסון. האריזה שומרת על המוצר בלי כך פגע לאורך השרשרת הלוגיסטית שלה, מהיצרן ועד למשתמש הקצה. היא מגנה על המוצר מפני, לדוגמה – לחות, אור, חום וגורמים חיצוניים אחרים. זאת היא המטרה החשובה ביותר של האריזה. בשל כך זה ממש לא יוצא דופן להגיע עם הרבה יותר אריזה מאשר המוצר בפועל. בפרט בהזמנת מוצרים מחנויות אונליין. כמות פסולת האריזה שהמוצר מותיר אחריו יכולה להיות ממש מדהימה. בסך הכללי, מטרת האריזה היא להגן, אך יש הבדל בין אריזה חכמה ומעוצבת לבין אריזה ללא עיצוב מתאים למטרה.
האם מוצרי אריזה מתהדרים באטרקטיביות?
אריזות מהוות חלק חשוב במותג ובשיווק המוצר. מוצרי אריזה ייחודיים יכולים להגביר את האטרקטיביות של המוצרים ובאופן הזה להשפיע על הנכונות לקנות אותם. האריזה חשובה לא פחות מהמוצרים עצמם. מטרתה לבלוט מהמדף, להגביר את המכירות, לספק מידע רלוונטי על המוצר ולהגדיל את העניין במוצרים. שני שלישים מבני האדם סבורים שלאריזה יש השפעה על החלטות הרכישה שלהם.